Raiffeisen Future Boost_2021
Raiffeisen Future Boost_2021 projekt Raiffeisen društva za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima d.d. u suradnji s Večernjim listom d.d. koji smo započeli u 2019. godini, sastojao se od predavanja o financijskoj pismenosti na četiri fakulteta u tri različita hrvatska grada.
Uslijed okolnosti izazvanih sprečavanjem širenja virusa COVID-19 projektu Raiffeisen Future Boost izmijenili smo koncept i predavanja pretvorili u emisije o financijskoj pismenosti koje vodi popularni voditelj i stand up komičar Ivan Šarić koji će pokušati svojim gledateljima približiti pojmove iz svijeta financija i ekonomije koje se tiču svih nas.
Naime, u seriji intervjua pod nazivom Raiffeisen Future Boost_2020, ugostio je osobe iz svijeta financija, a u emisijama ste mogli saznati odgovore na sva „financijska“ pitanja koja su vas cijelo vrijeme mučila, ali se niste imali s kime posavjetovati.
Raiffeisen Future Boost_2020 nagrađen je iznimnim priznanjem - nagradom Akademije Zagrebačke burze za doprinos edukaciji o tržištu kapitala.
U novoj sezoni Raiffeisen Future Boost_2021 ugostit ćemo stručnjake iz raznih područja te saznati zanimljivosti iz njihovog djelokruga rada i ono najvažnije - koliko im je važna financijska pismenost i koliko su važne financijske odluke koje donose kroz život.
1. epizoda
Proljetno izdanje ovogodišnjeg serijala Šarić je otvorio uz gostovanje Vedrana Pavleka, direktora hrvatskih alpskih skijaških reprezentacija i ski poola. Vedran Pavlek bivši je alpski skijaš s bogatim iskustvom na velikim natjecanjima. Na samom početku intervjua, Šarića je zanimalo kako se njegov gost snalazi u punom jeku skijaške sezone, na što je Vedran Pavlek zadovoljno odgovorio da se radi o onoj pozitivnoj gužvi koja treba vladati za vrijeme sezone te objasnio kako im je upravo tada najbolje jer rade i žive na adrenalinu.
Šarića je također zanimalo razmišljaju li sportaši o svojim financijskim prilikama, štednji i mirovini, pri čemu je Pavlek naglasio kako je važno da skijaši, u najmanju ruku tijekom sezone od listopada pa do kraja ožujka, budu primarno fokusirani na utrke i natjecanja, dok tijekom ljetnih mjeseci imaju vremena razmišljati o financijskim investicijama i ostalim temama važnima za budućnost. Na kraju se Pavlek kao prvi gost u ovogodišnjoj sezoni Raiffeisen Future Boosta imao priliku premijerno okušati u kvizu iz financijske pismenosti, s kojim će Šarić odsad na zabavan način provjeravati razinu financijske pismenosti naših dragih gostiju. Pavlek je uz odličan uspjeh točno odgovorio na svih pet pitanja, putem kojih i sami možete provjeriti svoje znanje o financijama.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/vraca-se-raiffeisen-future-boost-treca-sezona-najkul-serijala-o-financijskoj-pismenosti-1466621
2. epizoda
U suradnji s Večernjim listom treću godinu zaredom Raiffeisen društvo za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima d.d. organizira serijal Raiffeisen Future Boost. Nakon uspješne prošlogodišnje sezone, ovaj je projekt nagrađen iznimnim priznanjem - nagradom Akademije Zagrebačke burze za doprinos edukaciji o tržištu kapitala, a ovog proljeća nastavljamo u dobro poznatom zabavno-edukacijskom tonu
Prošle su godine gosti serijala bili poznati ekonomisti, a u novoj sezoni ugošćujemo stručnjake iz raznih područja te doznajemo zanimljivosti iz njihova djelokruga rada i ono najvažnije - koliko im je važna financijska pismenost i koliko su važne financijske odluke koje donose kroz život. Gost druge epizode ovogodišnjeg proljetnog izdanja bio je Alan Sumina, direktor i suosnivač Nanobita, jedne od najuspješnijih hrvatskih IT kompanija.
Danas je jedan od najpoznatijih domaćih poduzetnika, no kada su Alan Sumina i njegov partner Zoran Vučinić 2008. pokrenuli posao, doslovno su krenuli od nule s dva računala, bez kapitala i bez ureda. Sumina je u to vrijeme još studirao na FER-u te su si mogli priuštiti samo dva MacBooka kako bi mogli raditi mobilne igre za iPhone. Prvo su napravili mobilnu aplikaciju koja je korisnike savjetovala kako držati dijetu i zdravo živjeti, a uslijedilo je širenje na tržište mobilnih igara koje se tek počelo razvijati. Danas su prisutni u više od 150 zemalja svijeta, njihove su igre ukupno preuzete više od 145 milijuna puta, a na mjesečnoj razini ih igra više od 10 milijuna aktivnih igrača sa svih kontinenata. Nanobit je prije pet mjeseci postao dijelom švedske Stillfront grupe, jedne od vodećih svjetskih gaming kompanija u free-to-play segmentu, a njezino je preuzimanje teško oko milijardu kuna odjeknulo na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Uslijedila je rasprava o štednji i investicijama, pri čemu je Sumina podijelio sa Šarićem kako se oduvijek fokusirao na investicije pa je tako većina njegova portfelja u dionicama i obveznicama. Investira čak oko 90 posto svojih sredstava, od čega mu dio vode investicijski bankari, a ostatak investira samostalno putem aplikacija. Najčešće kupuje dionice na američkoj burzi, ima i neke dionice na hrvatskoj burzi, a odabire ih na temelju faktora kao što su rast i bilanca tvrtke. Prva dionica bila mu je jedna hrvatska turistička kompanija, a svoj portfolio pogleda svaki dan kako bi provjerio stanje na tržištu, dok transakcije uobičajeno provodi jednom do dvaput mjesečno. Šariću je također otkrio kako je njegov portfolio kombinacija relativno sigurnih većih dionica i relativno nesigurnih manjih dionica na kojima je nekad dobio, a nekad izgubio, dok se po pitanju štednje odlučio za treći mirovinski stup. Svoje je znanje o financijama Sumina dodatno potvrdio i u sklopu zabavnog kviza kroz koji ove sezone procjenjujemo financijsku pismenost naših dragih gostiju, istodobno educirajući gledatelje, pa tako i sami možete provjeriti i osvježiti svoje znanje.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/ivan-saric-otkrit-ce-nam-sto-o-vaznosti-financijske-pismenosti-misli-susnivac-nanobita-alan-sumina-1470302
3. epizoda
U novoj sezoni Raiffeisen Future Boosta voditelj Ivan Šarić i ove je srijede nastavio seriju intervjua sa stručnjacima iz raznih područja uz koje se treću sezonu zaredom educiramo o financijama na zabavan način. U trećoj epizodi ugostio je Nikolu Škorića, osnivača i direktora tvrtke Electrocoin koja od samog osnutka eksponencijalno raste, a prošle je godine proglašena najbrže rastućom hrvatskom tvrtkom i šestom najbrže rastućom firmom u srednjoistočnoj Europi.
Nikola Škorić objasnio je Šariću kako od osnutka firme Electrocoin nude nekoliko usluga, od prve domaće Bitcoin mjenjačnice do omogućavanja trgovcima da primaju plaćanje u kriptovalutama kroz uslugu PayCek. Electrocoin je osnovao s 31 godinom kako bi se okušao u inovacijama u potpuno novoj industriji, a danas, kaže Škorić, zapošljavaju 18 ljudi.
Na početku intervjua dotaknuli su se teme regulacije kriptovaluta u Hrvatskoj, na što je Škorić objasnio da su od 1.1.2020. u hrvatskom zakonu o sprječavanju pranja novca unesene i kriptovalute, što znači da je Electrocoin reguliran od strane Hanfe. No, kako su već godinama ozbiljna firma s velikim prometima, i prije nego što su postali zakonski regulirani, imali su vrlo razvijene procedure za sprječavanje pranja novca u koje su uložili jako puno truda, znanja, vremena i novaca kako bi pokazali da su legitiman partner, ističe Škorić.
Uslijedila je rasprava o stajalištu Hanfe prema kriptovalutama te je Škorić objasnio kako je pred njima težak zadatak budući da su kriptovalute tehnički jako složeno područje i radi se o tehnologiji koja do 2009. nije ni postojala, dok je Zakon o sprječavanju pranja novca pisan ranije te su kriptovalute samo ubačene u njega kako bi ispunili obveze prema Europskoj komisiji. Škorić smatra da treba poraditi na određenim regulativama, no ističe dosadašnju dobru suradnju s Hanfom, zbog koje je uvjeren da će pronaći zajednička rješenja.
Škorić je također razjasnio financijske termine o kojima se u posljednje vrijeme puno govori pa su tako Šarić i gledatelji imali priliku naučiti da „bull market“ predstavlja period u kojem cijene na tržištu rastu, dok je „bear market“ vremenski period u kojem cijene padaju. Trenutni „bull market“ predvode veliki institucionalni investitori i financijske institucije koji su počeli ulagati u kriptovalute, a među kojima je Škorić posebno istaknuo najveću banku na svijetu JPMorgan Chase, najveću singapursku banku te PayPal i Revolut, ali i sve veći broj mirovinskih fondova u SAD-u koji ulažu u kripto imovinu te neke od najvećih svjetskih tvrtki poput Tesle Elona Muska.
Šarića je za kraj zanimalo znači li to da bismo svi trebali dići kredit i ući u Bitcoine, pri čemu je Škorić naglasio kako svaka investicija predstavlja rizik te, iako su kriptovalute izuzetno volatilne, smatra da njihovo vrijeme još uvijek nije došlo, zbog čega bi radije preporučio sigurnu štednju poput trećeg mirovinskog stupa.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/u-novoj-epizodi-raiffeisen-future-boosta-saznajte-kako-je-nikola-skoric-osnutkom-tvrtke-electrocoin-zapoceo-revoluciju-u-industriji-placanja-1473399
4. epizoda
U četvrtoj emisiji Raiffeisen Future Boosta voditelj Ivan Šarić nastavio je seriju intervjua sa stručnjacima iz raznih područja uz koje treću sezonu zaredom educiramo o financijama na zabavan način i ugostio je Lanu Klingor Mihić. Ivan Šarić i Lana Klingor Mihić pokušali su gledateljima približiti izazove multitaskinga između PR agencije, influencinga, uzgoja pasa šampiona, profesionalnog kuhanja i privatnih obaveza te objasniti pojmove vezane uz financijsku pismenost, ali i potaknuti na razmišljanje o budućim ulaganjima i mirovini. Šarićeva četvrta gošća ostvarila je mnogobrojne uspjehe u raznim sferama društvenih mreža i života. Osim Instagrama, vodi i uspješan Youtube kanal sLANA KUHArica na kojem trenutno broji više od 3 tisuće pratitelja te kroz zabavan videosadržaj prikazuje raznovrsne recepte. Lana je istaknula da bez uloženog nema povrata investicije i rasta, Šarića je također zanimalo na koji način sklapa poslovne suradnje, odnosno obraćaju li se suradnici njoj ili ona njima, na što mu je Lana objasnila kako se onaj tko uspostavi prvi kontakt dovodi u situaciju da druga strana može postavljati uvjete. Upravo je to željela izbjeći projektom sLANA KUHArica te odlučila samostalno financirati projekt izvjesno vrijeme i sve što zaradi staviti sa strane za nova ulaganja jer, ističe, bez uloženog nema povrata investicija i nema rasta. A nakon pola godine vlastitih ulaganja, rasta pratitelja i interesa ljudi, suradnici su se počeli javljati njima, što im je omogućilo da postavljaju uvjete jer su već izgradili nešto. Tako su se počeli povezivati s partnerima na koje je iznimno ponosna jer ih smatra važnima za imidž i kredibilitet brenda, ponosno dodaje Lana.
Lana je također naglasila kako na početku svake godine radi poslovni plan te dugoročno planira investicije i štednju, što je naučila nakon što je doživjela onu „dabogda imao pa nemao“ te su joj se neke stvari u glavi promijenile. Naime, nakon lagodnog života za vrijeme rane pjevačke karijere, ostala je trudna te odlučila sama odgajati dijete i istodobno podići kredit za stan, zbog čega je doživjela veliki pad u financijskom smislu. Iako su joj roditelji uvijek bili maksimalna podrška, dodaje Lana, nije ih željela opterećivati te je došla do točke sloma koji ju je ipak dugoročno ojačao i naučio da više nikad ne izlazi izvan svojih okvira nego raspolaže samo s onim sredstvima koje ima, bez korištenja kreditnih kartica i rizika zaduživanja. Iako je financijsku pismenost stjecala usput, naučila je puno iz iskustva te danas sama vodi kompletne financije, uz podršku računovođe, a svoje je financijsko znanje dokazala i u sklopu edukativnog kviza kojim ove sezone provjeravamo financijsku pismenost naših gostiju na zabavan način, istodobno potičući gledatelje da provjere ili osvježe svoje vlastito znanje o financijama.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/saznajte-kako-lana-klingor-mihic-uzgaja-pse-sampione-i-sto-zapravo-znaci-biti-influencer-1479311
5. epizoda
U petoj epizodi treće sezone Raiffeisen Future Boost voditelj Ivan Šarić ugostio je uspješnog glazbenika, skladatelja, glazbenog producenta i predsjednika Hrvatske glazbene unije Nikšu Bratoša. Ovaj višestruko nagrađivani producent zaslužan je za brojne hitove u kojima svakodnevno uživamo, a Šariću je otkrio kako izgleda život glazbenika izvan scene i na njoj te s kojim se izazovima susreću.
Šarića je zanimalo kako izgleda put do uspjeha u glazbenoj industriji te što sve treba znati netko prije nego što se počne baviti glazbom, pri čemu je Bratoš istaknuo dvije opcije. Jedna opcija je bavljenje glazbom kao hobijem koji u tom slučaju predstavlja isključivo užitak, dok je druga opcija bavljenje glazbom kao poslom, kada uživanje mora tražiti i neko ekonomsko opravdanje. Važno je razmisliti kako i na koji način najbolje prodati ono što imaš - svoje ideje, djelo ili svoj lik, odnosno kako unovčiti svoju komparativnu prednost, naglašava Bratoš.
Nastavila se rasprava o izvorima financiranja u glazbi, koje je Bratoš razjasnio kratkim pregledom povijesti. Naime, nekoć se glazba mogla uživati samo na mjestu gdje se i stvarala pa su ljudi odlazili tamo gdje se svira i plaćali ulaznicu da bi uživali u toj glazbi, objašnjava Bratoš. Uslijedila je radiodifuzija koja je omogućila da se orkestar nalazi na jednom mjestu, a vi ga slušate na sasvim drugoj lokaciji i tada ste plaćali pretplatu koja je podrazumijevala da ćete moći uživati u glazbi koja se negdje stvara, dodaje Bratoš. Napredak se nastavio do CD-a i streamanja koji danas omogućuju da više ne morate biti fizički prisutni na lokaciji glazbene izvedbe, ali svejedno uživate u nečijem trudu i radu pa ne bi, zaključuje Bratoš, bilo u redu da čovjek koji je za to zaslužan nema nikakvu zaradu od vašeg užitka.
Što se pak tiče važnosti financijske pismenosti glazbenika, Bratoš ocjenjuje kako je nužno shvatiti da slava nije vječna pa tako i da onima koji trenutno uživaju u popularnosti i velikim prihodima to neće potrajati do kraja života, zbog čega trebaju na vrijeme početi ulagati i štedjeti. Savjetuje svima da se ugledaju na starije kolege iz iste profesije jer će se više-manje isti tijek karijere sigurno događati i njima, što nam omogućuje da na vrijeme predvidimo kada će promet početi padati i kada je vrijeme da prebacimo svoj život ispod brzine znojenja, poručuje Bratoš. A da je kroz životno iskustvo naučio i mnogo o financijama, Nikša Bratoš je potvrdio u sklopu edukativnog kviza kojim ove sezone na zabavan način provjeravamo financijsku pismenost naših gostiju, istovremeno potičući gledatelje da provjere ili osvježe svoje vlastito znanje o financijama.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/pogled-iza-scene-sto-treba-za-kvalitetan-nastup-i-kako-je-biti-glazbenik-u-doba-korone-1484734 - www.vecernji.hr
6. epizoda
U šetoj epizodi o financijskoj pismenosti u sklopu Raiffeisen Future Boosta Ivan Šarić doznao je sve o izazovima obrazovanja u vrijeme pandemije i kako unaprijediti školstvo u Hrvatskoj od psihologa i znanstvenika Borisa Jokića.
Ivan Šarić i Boris Jokić pokušali su gledateljima približiti izazove s kojima se mladi suočavaju u vrijeme pandemije, ponuditi odgovore na pitanje zašto je važna financijska pismenost, ali i potaknuti ih na razmišljanje o budućim ulaganjima i mirovini.
Šarićev šesti gost Boris Jokić cijeli je radni vijek angažiran na raznim projektima procjene i usavršavanja obrazovnog sustava, no široj je javnosti postao poznat kada mu je dodijeljeno vodstvo reforme obrazovanja u Hrvatskoj 2015. godine. Jokić je veoma cijenjen u svojoj profesiji, a od 2002. radi u Centru za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, trenutačno na funkciji ravnatelja. Riječ je o čovjeku koji ne samo radom nego i dobrim međuljudskim odnosima pokušava učiniti promjenu u svijetu. Svoje životne stavove izražava kroz svakodnevni život, pa tako i privatno i u poslu bira moral, profesionalizam i riječ struke umjesto politike i populizma.
Šarić je razgovor otvorio temom o aktualnoj situaciji u školstvu za vrijeme pandemije, pri čemu je Jokić izdvojio nekoliko zanimljivosti na temelju proučavanja koja provode u Institutu za društvena istraživanja.
Jokić se posebno osvrnuo na financijsku pismenost čija razina u Hrvatskoj još uvijek nije zadovoljavajuća, što su nastojali istaknuti i u sklopu kurikularne reforme koju je predvodio, kada su se zalagali da mlade od rane dobi treba učiti da je rad osnova za novac i da s tim novcem treba racionalno postupati, odnosno znati štedjeti, racionalizirati potrošnju i kasnije to primijeniti u životu uz povezivanje s drugim elementima financijskog tržišta. Jokić ističe da bi financijska pismenost trebala biti osnova iz svih perspektiva, kako čovjeka koji kreće u poduzetnički pothvat, tako i radnika. Svakome od nas za funkcioniranje u društvu trebaju znanja i vještine vezane uz novac, zbog čega je važno da se mladima u sklopu obrazovanja omogući smisleno znanje, vještine i kritički stav koji mogu izgraditi prema onome što se odvija oko njih, poručuje Jokić. Smatra da takva znanja treba uvesti u obrazovanje na način da se mlade od osnovne škole potiče da simuliraju nekakav poduzetnički pothvat koji nije samo nešto što stvara novac, nego i vlastita poduzetnost da osmisliš ideju i za nju pronađeš sredstva.
Na kraju su se dotaknuli važnosti ambicije koja potiče svaku osobu da prepozna priliku i preuzme rizik koji je razuman, što Jokić smatra osnovom svakog ponašanja.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/koji-su-izazovi-obrazovanja-u-vrijeme-pandemije-i-kako-unaprijediti-skolstvo-otkriva-pedagog-i-sociolog-boris-jokic-1486908
7. epizoda
Nakon što smo u aktualnoj proljetnoj sezoni serijala Raiffeisen Future Boost na Večernji TV-u imali priliku saznati sve o financijskim navikama renomiranih stručnjaka iz sfera skijanja, mobilnih igara, kriptovaluta, showbusinessa i obrazovanja, u sedmoj epizodi serijala o financijskoj pismenosti doznali smo sve o izazovima ugostiteljstva za vrijeme pandemije i kakve poduzetničke ideje kuha jedan od najpoznatijih domaćih kuhara Ivan Pažanin. Osim po vrsnim kulinarskim vještinama, ovaj kuhar poznat je i po brojnim televizijskim nastupima i kuharskim angažmanima putem kojih je osvojio srca mnogih. Priznaje kako nije lako balansirati između kuharskog zanata i medijskog posla, no dokazao je da s tim nema pretjeranih problema pa se tako i u vrijeme pandemije odvažio na hrabar potez otvaranja vlastitog restorana.
Šarića je zanimalo otkud mu hrabrosti za takav potez u doba pandemije, na što mu je Pažanin objasnio kako već dvije godine promatra taj prostor sa svojim prijateljem i poslovnim partnerom te ima svoju viziju gastronomije, uz vječni optimizam zbog kojeg smatra da je potrebno samo malo hrabrosti i puno pametne strategije. Forumulu uspjeha vidi u radu s ljubavlju, uz pametna ulaganja i vjeru u sebe te smatra da je napravio pun pogodan što ga čini sretnim čovjekom, ističe Pažanin.
Šarića je također zanimalo kako postati vrhunski chef te bi li ovaj poznati kuhar preporučio taj posao, pri čemu je Pažanin istaknuo važnost poticanja djeteta da se u životu bavi onime što voli, pa tako i kod odabira kulinarske karijere. Smatra da kulinarsko obrazovanje trebaju odabrati oni koji to zaista vole i žele, no upozorava kako pritom moraju biti svjesni da se radi o procesu rada te da se ne može postati chef preko noći. Također je istaknuo važnost cjeloživotne edukacije, koju i sam kontinuirano provodi, jer je riječ o branši koja neprestano traži nova znanja, tehnologije i priče. Osim što mora biti dobar čovjek, psiholog i stajati iza svojih riječi da bi vodio dobar tim ljudi, vrhunski chef također mora naučiti financije, ističe Pažanin. Uz neizostavne investicije na koje se i sam odvažio otvaranjem vlastitog restorana, sa Šarićem je podijelio i svoje navike štednje pa smo tako imali priliku čuti da već godinama uplaćuje životno osiguranje, a u zadnje vrijeme intenzivnije razmišlja i o štednji za mirovinu.
Svoje je financijsko znanje Pažanin potvrdio i u sklopu edukativnog kviza kojim ove sezone na zabavan način provjeravamo financijsku pismenost naših gostiju, istodobno potičući gledatelje da provjere ili osvježe vlastito znanje o financijama.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/hoce-li-se-ugostiteljstvo-ikad-vratiti-na-staro-razgovaramo-s-poznatim-hrvatskim-kuharom-1490622
8. epizoda
Nakon što smo u aktualnoj proljetnoj sezoni serijala Raiffeisen Future Boost na Večernji TV-u doznali sve o financijskim navikama renomiranih stručnjaka iz raznih industrija, voditelj Ivan Šarić u osmoj epizodi ugostio je TV voditeljicu i producenticu Antoniju Blaće.
Omiljena voditeljica malih ekrana u posljednjoj epizodi proljetnog serijala o financijskoj pismenosti otkrila nam je koliko truda i rada stoji iza njezine uspješne karijere, a i kako se snalazi s financijama
Kao jedno od omiljenih medijskih lica, ova producentica i voditeljica, a odnedavno i spisateljica, vodila je neke od najpopularnijih televizijskih realityja, kao što su Big Brother, Fear Factor i Gospodin Savršeni. Ova Šibenčanka, uz to što je diplomirana inženjerka grafičke tehnologije, završila je i Londonsku školu za odnose s javnošću, a odnedavno se okušala i u pisanju knjige „Ljeto bez parea“.
Voditelj Ivan Šarić upitao je voditeljicu i kakva joj je financijska pismenost budući da je i vlasnica firme te kako se snalazi s raznim terminima kao što su dohodak, dobit i porezi. - Sve što sam naučila o tome, naučila sam na težak način. Opomena, ovrha... Nemojte to raditi i biti blesavi kao ja. Što prije shvatiš koji si tip osobe, lakše ćeš za to naći rješenje. Ako nisi čovjek koji će doma imati tablicu i klikati što je sve platio, radije investiraj i plati da ti to netko drugi radi - nadodala je Antonija.
Voditeljica je naglasila kako zbog odnosa s obitelji i prema životu ima osjećaj poštovanja prema novcu. Nije osoba koja ciljano štedi, kako za sebe kaže, ali ima određenu svotu novca kako bi se osjećala sigurnije. Ulagala je i u kriptovalute i dionice, ali shvatila je da još uvijek nema dovoljno financijsko znanje za takve pothvate. Počneš razmišljati o mirovini i kako će život izgledati kasnije, međutim stupanj razmišljanja o tom je premali s obzirom na to koliko brzo godine prolaze, a ti si sve nešto nespreman - komentirala je Antonija. - Da si pobijedila u Big Brotheru, što bi napravila s milijun kuna? - zagonetno ju je upitao Šarić. - Da sad pobijedim, stavila bih novac sa strane i zaključala bih ga. S ondašnjom pameti, ne mogu to garantirati. Možda ih zato i nisam dobila - zaključila je Antonija Blaće. Razgovor o financijskim potezima i karijeri Blaće je potvrdila i u sklopu edukativnog kviza kojim se ove godine provjeravala financijska pismenost naših gostiju, istodobno potičući gledatelje da provjere ili osvježe vlastito znanje o financijama.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/saznajte-tajnu-uspjesne-karijere-antonije-blace-i-zasto-se-odlucila-upustiti-u-spisateljske-vode-1495974
9. epizoda
Nakon što smo u aktualnoj proljetnoj sezoni serijala Raiffeisen Future Boost imali priliku doznati sve o financijskim navikama renomiranih stručnjaka iz različitih društvenih polja, emisija se vraća u velikom stilu i donosi još zanimljivih, ali i financijski edukativnih priča. U novoj emisiji tajne svog zanata otkrio nam je najpoznatiji hrvatski estetski kirurg, doktor Siniša Glumičić.
Od ranih dana specijalizacije krenuo je s privatnom praksom estetske kirurgije. Dugogodišnjim i prepoznatim radom dostigao je titulu najpoznatijeg estetskog kirurga. Kaže, danas početi s privatnom praksom nije lako. - Morate biti sigurni da znate to što radite. To je broj jedan. Drugo, morate na tržištu na kojem jeste nastojati probiti se u vrh grupe. Da biste to postigli, morate postići dobru stručnu pozadinu. Jako je važno naposljetku znati kako prezentirati svoje znanje - ističe Glumičić.
Iako tvrdi da je vidio mlade kolege koji se reklamiraju putem društvenih mreža, tvrdi, jedna od najboljih reklama je ona „od usta do usta“. - Operiraš Đurđicu, primjerice, i ona je zadovoljna. Ona će dovesti Zlatu i Miru. Tako se stvari moraju pokrenuti - kaže Glumičić.
Član je brojnih stručnih udruga vezanih uz estetsku kirurgiju. Kaže da mu to pomaže prilikom edukacija. - Kada ste član takvih organizacija, edukacije su vam jeftinije. Inače se radi o jako velikim iznosima. Ovako vam je otvoreniji pristup svim edukacijama. Morate znati što se u vašem svijetu, u svijetu vašeg poslovanja zbiva - zaključuje.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/najpoznatiji-hrvatski-estetski-kirurg-otkriva-tajne-zanata-ali-i-koliko-je-pritom-vazna-financijska-pismenost-jednog-estetskog-kirurga-1527473
10. epizoda
Raiffeisen Future Boost zabavni je serijal o financijskoj pismenosti. Zvuči gotovo nemoguće, ali komičar Ivan Šarić uz pomoć svojih sugovornika i sugovornica ipak uspijeva. U opuštenoj atmosferi i nadahnut anegdotama iz vlastitog i osobnog života gostiju gledatelje uči o svijetu financija. Kako ne biste morali učiniti iste pogreške, u ovoj epizodi glumica Daria Lorenci Flatz, kojoj je pripala uloga u šesterostruko nagrađivanom trileru Ljudožder vegetarijanac, navodi svoje kikseve te daje savjete o savladavanju financija, a za kraj je odigrala i financijski kviz.
Voditelju Ivanu Šariću i glumici Dariji Lorenci Flatz zajedničko je što su oboje kreatori, odnosno izvođači, pa su veoma dobro razumjeli podijeljene perspektive.
- Mi smo vječite mlade, nas uvijek netko mora izabrati - komentira televizijska i kazališna glumica te odnedavno i poduzetnica, referirajući se na to kako oboje, i Šarić i ona, imaju nestalno radno vrijeme koje im stvara osjećaj nesigurnosti. Moja ideja je bila stvoriti jednu vrstu neovisnosti u kojoj ni moje financije ni moje bavljenje poslom ne ovise od toga jesam li izabrana za neku ulogu ili nisam. Željela sam tu neovisnost i to mi je s godinama sve važnije - objašnjava nagrađivana glumica. Željela je stalne prihode kako bi se mogla lakše nositi s iznenadnim situacijama, a spominjala je ovdje i trenutačnu pandemiju koja joj je, kao i svim umjetnicima, prouzročila razdoblje bez prihoda od glume.
Cilj emisije Raiffeisen Future Boost na Večernji TV-u jest informirati građane o financijskim temama te ih na pristupačan način podučiti osnovama financijske pismenosti. Od pet pitanja Lorenci Flatz uspješno je odgovorila na njih tri, čime je pokazala solidnu razinu znanja. Pritom su i ona i Ivan Šarić ponešto naučili iz pogrešnih odgovora te napredovali u vlastitoj financijskoj pismenosti.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/snimanje-filma-trajalo-cak-44-dana-a-ona-je-bila-u-gotovo-svakom-kadru-pred-kamere-nam-dolazi-glumica-daria-lorenzi-flatz-1531179
11. epizoda
U novoj epizodi Raiffeisen Future Boosta voditelj Ivan Šarić doznaje pozitivnu poduzetničku priču Nikole Dujmovića, osnivača i predsjednika uprave IT tvrtke Span čijim se dionicama trguje na burzi
- Mi smo tvrtka stara gotovo 30 godina. Jasno je da tvrtke imaju tri sudbine - ili nestanu, ili se prodaju ili ih pokušate podići na noge da budu samostalne. Naša želja je bila da tvrtku samostalno podignemo na noge. Za to je najbolja bila puna transparentnost koju tržište kapitala traži, ali i velika profesionalnost - rekao je Nikola Dujmović, predsjednik uprave Spana. Span je uspješna tvrtka koja nudi informatička rješenja sa sjedištem u Zagrebu. Osim četiri hrvatska ureda, posjeduje i osam međunarodnih. Tako im se uredi protežu od Sjedinjenih Američkih Država pa sve do Azerbejdžana. Neki od klijenata Spana su McDonald's, Starbucks, Rimac Automobili, Metinvest Grupa i Infobip, a uz spomenuta tržišta, kompanija je kreirala i jasnu viziju daljnjeg širenja na tržišta Centralne Azije i istočne Europe.
Razgovarali su o pripremama izlaska pred investitore kako bi se procijenila vrijednost dionica tvrtke te posljedično izašlo na Zagrebačku burzu i krenulo njima trgovati. - Proces vam je u načelu vrlo jednostavan, iako, kad zaronite unutra, imate puno stvari koje trebate zadovoljiti. Morate napraviti dokument koji se zove „prospekt“ u kojemu piše sve - započeo je objašnjavati svoje početke priprema Nikola Dujmović. - Od toga kolika je moja plaća do toga koliko smo kome dužni. Doslovno sve. Tako svaki investitor koji nije stručnjak u mom području može procijeniti rizike za sebe - nadovezao se Dujmović isprva misleći da će taj dokument biti gotov kroz nekoliko prezentacija, ali na kraju su na njemu radila dva pravnička ureda u suradnji s internim pravnicima tvrtke jer je to prije svega pravni dokument koji naposljetku ide regulatoru, koji pak to temeljito proučava - objasnio je Ivanu Šariću predsjednik uprave Spana.
Nema dana otkad smo izašli na burzu da se našom dionicom nije trgovalo! Svaki dan se trguje, pa makar malo - nadodao je poduzetnik. Kako analize pokazuju, u prva tri tromjesečja ove godine u Spanu ukupni prihodi porasli su čak za 36 posto. U prvih devet mjeseci ove godine porastao je i prosječan broj zaposlenih na razini grupe te danas iznosi 527, u odnosu na prošlu godinu kad je prosječan broj zaposlenih bio 483.
Standardno, Ivan Šarić je i u ovoj epizodi Raiffeisen Future Boosta održao kviz financijskog znanja te tako završio još jednu epizodu. Osim uspješno riješenog kviza, Nikola Dujmović već 15 godina uplaćuje sredstva u treći mirovinski stup osiguranja te je znao točan odgovor na pitanje koliki je iznos neoporezive uplate poslodavca zaposlenicima u dobrovoljni mirovinski fond na mjesečnoj i na godišnjoj razini. - Ulaganje u mirovine i osiguranje temelji su financijske pismenosti i to se mora znati. Prvo bi ljudi trebali naučiti kako da se brinu sami za sebe. Ne možete se brinuti za druge, a da se ne znate brinuti sami za sebe - nadodao je poduzetnik i toplo pozdravio ulaganje u treći mirovinski stup na koje potiče i svoje zaposlenike.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/burza-je-rijec-koja-se-u-poslovnom-svijetu-veze-uz-pojam-rizika-no-on-je-napravio-iskorak-dolazi-nam-nikola-dujmovic-predsjednik-uprave-grupe-span-1536885
12. epizoda
U novoj epizodi Raiffeisen Future Boosta Ivan Šarić ugostio je tenisačicu Donnu Vekić.
Donna je danas jedna od najboljih igračica, a za sve su, kaže, zaslužni roditelji. Osim tenisa, Donna gaji veliku ljubav prema mirisima, odnosno mirisnim svijećama. Posvetila je punih sedam mjeseci rada na svom brendu. Stigla je jer kaže - tada je bila ozlijeđena. - Srećom, imam super tim, ljude koji guraju moj brend jer ipak se moram posvetiti svom prioritetu, odnosno tenisu - zaključila je. Objasnila je i što to zapravo znači biti profesionalni sportaš. Profesionalni sportaš mora od početka karijere misliti na financije Donna za sebe tvrdi da je štedljiva. Prije nego što potroši novac, dvaput će razmisliti. Tvrdi, svaki bi profesionalni sportaš trebao ulagati u sebe od početaka svoje sportske karijere. - Prihodi od tenisa su veliki, ali svaki sportaš s uspješnom karijerom trebao bi misliti na one dane poslije sporta - ustvrdila je Donna i rekla da ona već sada štedi, ali i otkrila planove za mirovinu. Jednom, kad prestanem igrati, svakako bih na ovaj ili onaj način željela ostati uključena u tenis - zaključila je. Zanimljivo je da ženska teniska asocijacija (VTA) Donni dio novca već uplaćuje u mirovinske fondove, što dokazuje koliku važnost za sportaša ima pravilna i pravodobna štednja. Bez rada nema uspjeha Uz brend, Donna ima i svoju vlastitu web-stranicu s podacima o sebi, kojom želi motivirati i druge na uspjeh i potaknuti ih da razmišljaju konstruktivno.
Ovaj intervju možete pogledati na linku:
https://www.vecernji.hr/biznis/prvi-turnir-odigrala-je-sa-10-godina-sada-ima-25-pokrece-svoj-brend-i-medu-najboljim-je-sportasicama-hrvatske-1542478