Tjedan financijske pismenosti
Održan je još jedan, treći po redu, Tjedan financijske pismenosti koji organiziramo u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu.
Namjera s kojom smo i ove godine krenuli u projekt bila je umrežavanje stručnjaka i šire zajednice kako bismo promovirali važnost financijskog obrazovanja u izgradnji bolje budućnosti za svakog pojedinca, samim time i za cijelo društvo, i nadamo se da smo u tome i uspjeli.
Aktivnosti u Tjednu financijske pismenosti trajale su četiri dana, od 18. do 21. ožujka, i održane su na Ekonomskom fakultetu, u Muzeju novca Moneterra, prostoru kreacije Urania te završno u prostoru Kaptol Boutique Cinema.
Tjedan je započeo u utorak promocijom knjige Velimira Šonje: „Mirovine za 21. stoljeće - Drugo izdanje“ koja je održana na Ekonomskom fakultetu, a program je vodila izv. prof. dr. sc. Dajana Barbić. Uvodnim govorom sudionike je pozdravila Eva Horvat, članica Uprave Raiffeisen mirovinskih fondova. Recenzentski osvrt na knjigu dao je dr. sc. Danijel Nestić, dok je autor knjige Velimir Šonje zatim predstavio glavne zaključke i uvide iz knjige.
.jpg?vel=3566518)

Usto, od utorka do petka u holu Ekonomskoga fakulteta od 10 do 14 sati održan je i Festival financijske pismenosti, otvoren i besplatan za sve posjetitelje. Cilj je bio upoznati posjetitelje s edukativnim materijalima, novim proizvodima i uslugama, inovacijama te inicijativama u području financijske pismenosti.
U utorak je u poslijepodnevnim satima održana i prva financijska igraonica u Muzeju novca Moneterra, u čijem je zabavno-edukativnom programu sudjelovalo 20 mališana predškolske dobi, uz pokojeg učenika nižih razreda osnovne škole. Čitala se slikovnica Slonić Miro te je održan i obilazak Muzeja uz vodstvo edukatorice koja je osmislila i vodila cijelo druženje.

U srijedu smo se družili na Fl X Talku u prostoru kreacije Urania. Na ovom događaju publika je imala priliku slušati stručnjake koji su govorili o financijskoj pismenosti, tehnologiji i održivom razvoju. Program je moderirao Marino Kosor, radijski voditelj.


Uvodnu riječ održala je izv. prof. dr. sc. Ljubica Milanović, prodekanica za studijske programe, komunikaciju i digitalizaciju, a potom su se okupljenima obratili i izv. prof. dr. sc. Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba i profesor na Arhitektonskom fakultetu Zagreb te izv. prof. dr. sc. Dajana Barbić, organizatorica Tjedna financijske pismenosti.
Zatim su krenula izlaganja: Mario Mandarić podijelio je priču o uspjehu svojega restorana Noel te održivosti u poslovanju do koje iznimno drže.
Magda Milas govorila je o svijetu blockchaina, AI-ja i DeFi-ja, dok je izv. prof. dr. sc. Luka Korlaet predstavio plan održivog stanovanja za Grad Zagreb, koji bi trebao donijeti promjene na način da mladima omogući pristupačnije stanovanje i život u hrvatskoj prijestolnici.
Josip Kljaković Gašpić, direktor Službe za razvoj i kontrolu neživotnih osiguranja Wiener osiguranja Vienna Insurance Group d.d., govorio je o tome kako osiguranje može biti iznimno koristan alat za postizanje financijske sigurnosti te objasnio ključne faktore koje treba uzeti u obzir pri odabiru osiguravateljskih proizvoda.
Dr. sc. Lana Žaja, Ph. D., autorica knjige „Povijest umjetne inteligencije“, publici je ispričala kako je umjetna inteligencija tu da nam pomogne i olakša brojne procese te je ne treba doživljavati kao prijetnju.
Govornicima su bila upućena brojna pitanja na koja su rado odgovarali, a večer je završila uz Bites & Talks.
U četvrtak su na Ekonomskome fakultetu održane dvije Akademije; jedna za mlade, a druga za odrasle, na kojima su polaznici imali priliku slušati o raznim temama od predavača iz HANFA-e, Porezne uprave, tvrtke Eos Matrix, Croatia osiguranja, itd. , a predavanje na temu mirovina kao predstavnice Raiffeisen mirovinskih fondova na obje Akademije održale su Voditeljica marketinga Klaudija Šebalj Jušić i Specijalistica digitalnog marketinga Matea Pirija. Polaznici Akademija sa zanimanjem su pratili predavanja te su imali brojna pitanja o funkcioniranju mirovinskog sustava. Svaki je polaznik dobio certifikat o završenoj Akademiji.
Konferencijom „Financijski IQ: Pametne financije kao odgovor na suvremene probleme“, održanom u petak, 21. ožujka, zaključili smo 3. Regionalni Tjedan financijske pismenosti.

Konferenciju, zbog radova na Ekonomskome fakultetu ove godine iznimno održanu u Kaptol Boutique Cinema, otvorila je prof. dr. sc. Sanja Sever Mališ, dekanica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Okupljenima se potom obratio predsjednik Uprave Raiffeisen mirovinskih fondova, glavnoga partnera projekta, Gordan Šumanović, a uvodne riječi zatvorila je izv. prof. dr. sc. Dajana Barbić, ujedno i glavna organizatorica samog Tjedna.

Uvodna predavanja održali su cijenjeni predstavnici uglednih financijskih institucija: ministar financija izv. prof. dr. sc. Marko Primorac održao je predavanje na temu „Financijska pismenost: Preduvjet ekonomskog razvoja“, guverner HNB-a prof. dr. sc. Boris Vujčić održao je predavanje na temu „Kad se male ruke slože: Kako se isprepliću osobne financije i makroekonomska kretanja?“, a predsjednik Upravnog vijeća HANFA-e dr. sc. Ante Žigman zaključio je uvodna predavanja onim na temu „Znanje kao zaštita: Financijska pismenost u službi potrošača“.

Nakon uvodnih predavanja na red su došli paneli, a prvi od njih, naziva „Globalni trendovi, lokalni izazovi: Kako ekonomski čimbenici, AI i tehnologija oblikuju naše novčanike“ moderirala je članica Uprave Raiffeisen mirovinskih fondova Eva Horvat. Na panelu su sudjelovali Renata Vujasinović, Country managerica u kompaniji Visa Europe, Luka Babić, član Uprave Croatia osiguranja, Boris Drilo, član Uprave i glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije (CTIO) Hrvatskog Telekoma, Damir Novotny, ekonomski analitičar i profesor te Zoran Stanković, član Uprave Atlantic grupe.

Drugi panel, naziva „Od umjetnika do poduzetnika: Financijska pismenost ključ uspjeha za sve“ moderirala je izv. prof. dr. sc. Dajana Barbić, a panelisti su bili Pamela Badžek, influencerica i vlasnica modnog brenda August studio, Kristina Ercegović, poslovna savjetnica, poduzetnica te osnivačica portala „Moj novac“, Nataša Kapetanović, predsjednica Uprave, GRAWE Hrvatska, Stjepan Šandrk, likovni umjetnik te Igor Vori, bivši rukometaš i sportski direktor.
Prije zadnjega panela predavanje na temu „Istraživanje na temu financijskog ponašanja i stavova građana Hrvatske o novcu“ održala je Petra Bašić Jantolić, izvršna direktorica Razvoja poslovanja s klijentima, Addiko Bank.
Treći i zadnji panel, naziva „Između luksuza i minimalizma: Put prema održivoj potrošnji“ moderirala je izv. prof. dr. sc. Andrea Lučić, a u panelu su sudjelovali Kristina Burja, dizajnerica i vlasnica modnog brenda Krie Design, Marko Dabrović, osnivač i partner, Studio 3LHD, Ana Ruža Jurman, marketing, PR i CRM menadžerica za brend Porsche, Porsche Inter Auto te Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica tvrtke Aleph Croatia.
Kao što možete vidjeti, teme su bile raznolike, što su omogućili panelisti i predavači iz različitih industrija i društvenih sfera kako bi, svaki na svoj način, dali doprinos ovom događanju i kojima također zahvaljujemo što su odvojili svoje vrijeme da bi nam se pridružili i podijelili s nama svoja vrijedna znanja i iskustva.
Tjedan je protekao u vrlo pozitivnom ozračju, a odlična posjećenost potvrda je kako je tema financijske pismenosti prepoznata kao važna tema u javnosti koja ovakve inicijative iz godine u godinu sve vise prepoznaje i podržava.